Mexico - 2008

február 03, 2011

Változatos és ízletes vegan recept gyűjtemény van a szakértői Vegetáriánus Times magazinban. De szóljon ez az írás a tortilla hazájáról, annak örömére, hogy ebben a naplóban az eredeti tortilla recept képviseli a legnagyobb ütésszámot.

Mexico City-be a buszpályaudvarról taxival egyenesen a reptérre vettük az irányt, majd kifizettük a jegyeket. A gép másnap délután indult Costa Ricán keresztül Limába. Nem tudtunk másra gondolni mint egy hosszú forró zuhanyra és egy kényelmes, tiszta ágyra, így hát megcéloztuk a legközelebbi hotelt, ami gyalogtávra volt a reptérrel szemben.
Lesúroltuk magunkról háromnapos koszt, tiszta ruhát húztunk és nem pocsékolva az időt rohantunk be a városközpontba, -az Alameda Cantral-ba enni, inni, nézelődni. Mexico City érdekes egy hely. Hatalmas katedrálisok, izgalmas múzeumok, ősrégi épületek, nyüzsgő európai jellegű kis utcák. Rosszat enni nehéz!

Fillérekért grill csirkét és csípős salsa-t ettünk egy forgalmas utcai árusnál, majd átsétáltunk a "5 de Mayo" utcán a Zócalonra, -ez a világ egyik legnagyobb tere-, ott pedig belülről is megcsodáltuk a Catedral Metropolitana-t. Láttuk a telefonáló Jézus szobrot is, majd taxival kimentünk az Antropológiai múzeumba (Museo Nacional de Antropología) ahol a kollekció olyan hatalmas, hogy csak arra a kultúrára érdemes koncentrálódni, ami kimondottan érdekli az embert. A sok közül: Teotihuacán, Toltec, Mexica (Aztec), Oaxana, Gulf Coast, Maya, Észak- és Nyugat Mexico. A Maya tárlatot néztük meg, az is beletelt egy órába. Onnan könnyű séta a Condesa városrész, ami a trendi éttermeiről, promenádjairól és a Art Déco stílusú tereiről híres....a cikk folytatódik valahol itt.