Hollywoodi sztárok fogyókúrája / 2. rész

június 13, 2007

megjelent: Usa Népszava Junius

Húsételek fogyasztása a diétában


Az egészséges táplálkozás és a diétázás során talán a leggyakrabban felmerülő kérdések a hús evés és a fehérjék körül vannak. Űgylátszik hogy mindenkinek különböző a véleménye azzal kapcsolatban hogy mennyi az a mennyiségű fehérje amire a szervezetünknek szüksége van. Pontosabban, még soha sem volt ennyi ember félreértesülve valamiröl, amiről valójában alig tud valamit.

Egyvalami biztos! Az közélet érthetetlen és azon a szinten van, hogy teniszlabdának érezze magát egy teniszmérkőzés közepén. A nem elég fehérje fogyasztásánál csak a túlzott fehérje fogyasztása károsabb. Az emberi test, egy nap alatt körülbelül 23
gr. fehérjét használ el. Azt hogy ezt a 23 gr. fehérjét pótolni tudjuk, havonta körülbelül ¾ kg fehérjére van csak szükségünk! Mondanom sem kell, hogy ennél sokkal többet, valójában minden étkezéshez fehérjét eszünk. A túlsok fehérjét szervezetünk nem tudja feldolgozni, majd a felesleg szervezetünkben lerakódik. Ez okozza a túlsúlyosságot!

Fehérjék semmivel sem fontosabbak az étel többi alkotó részénél. Szervezetünknek egyaránt szüksége van vitaminokra, ásványi anyagokra, szénhidrátokra, zsírsavakra, aminosavakra. Azt is tudnunk kell, hogy a fehérje nem úgy kerül a szervezetünkbe hogy fehérjét eszünk. Fehérjék az ételekben lévő aminosavakból épül fel. Az az ötlet, hogy megeszünk egy szelet marhahúst vagy egy darab csirkét és az fehérjévé valik a testünkben, az képtelenség. Evés során az emberi test nem képes felhasználni a fehérjét az erdeti formájában. Miután a fehérjét megettük, az megemésztődik, majd testünk aminósvakká bontja le és ezek az aminosavak segitségével késziti a felhasználandó fehérjét. Ebből eredően, szervezetünk számára az aminosavak az eszenciális alkotórészek és nem a fehérjék.

Huszonhárom különböző aminosav létezik. Mindegyik lényeges, különben nem létezne. Úgy adódott hogy tizenötöt a testünk elő tud állítani, a maradék nyolc aminosavat viszont az általunk megevett ételből kell nyernünk. Ezt a nyolcat hívjuk esszenciális aminosavaknak. Ha bármilyen gyümölcsöt, zöldséget, magokat pl. diót vagy csírákat redszeressen fogyasztunk, akkor szervezetünk megkapja az összes aminosavat amire szüksége van arra hogy fehérjét építsen.










Gyakran felmerül a kérdés; sportoloknak kell-e több fehérjét enniük mint a nem sportolóknak? Ha az ember az átlagosnál több mozgást végez semmi másra nincs szüksége mint, hogy több szénhidrátot egyen, amiből több energiát nyer. A fehérje a legnehezebben emészthető étel ami leterheli a gyomrunkat, az emésztésére pedig testünk hatalmas energiát pazarol el. Ha egy sprotoló sok fehérjét eszik akkor az energiája elvész.

Húsevő szakácsként, eszem ágában sincs lebeszélni valakit is a húsevésről. Semmi sem jobb egy grillen füstölgő pácolt marhahús szeletnél! Viszont úgy érzem hogy itt az ideje hogy tényleg egészségesen étkezzünk és példát mutassunk másoknak is, például a gyerekeinknek. Sajnálattal nézem a hús árak egyre jobban emelkednek. Az elmúlt kettő hónapban a hús termelésnek és a legjobb szeleteknek az ára erősen felszökött, viszont a jó minőségű hús ellátmány visszaesett. Kevés a hús nagy a kereslet. Utoljára 2003 végén láthattuk az árak ilyenszintű ugrását, de 2004 év elején a hús árak rohamossan visszaestek. Most viszont hús szakértők azt jósolják hogy az árnövekedés kitartó lesz.

Read more...

A betegségek fő okai:

1. A vakcinák (károk az agyban és az immunrendszerben)
2. Állat-alapú étrend
3. Mesterséges édesítőszerek (aszpartám, Splenda, stb.)
4. Ízfokozók (például MSG).
5. Transzzsírok vagy (részben) hidrogénezett olajok.

Egyéb egészségügyi veszélyek:
- Fogászati amalgám (50%-os higanytartalom)
- Fluorid (fogkrémben, ivóvízben)
- Alumínium (a vakcinák, a dezodorok, konyhai felszerelés)
- Nátrium-lauril-szulfát (fogkrém, sampon)
- A fényvédő krémek (alumínium tartalom)
- Biszfenol A vagy BPA (műanyag flakon stb.)
- Szója, vagy szója termékek (tej, liszt, tofu, stb.)
- Cukor (elnyomja az immunrendszert)
- Repce Olaj (számos étterem használja)
- Koleszterin-csökkentő gyógyszerek (sztatinok)
- Magas fruktóz kukorica szirup
- Genetikailag módosított (GMO) élelmiszerek
- Számos élelmiszer-adalékanyagok (E-számok)
- Pszichotróp (SSRI) gyógyszerek
- Stimulant (ADHD) gyógyszerek
- Ftalátok (puha műanyag)
- Mobil és vezeték nélküli telefonok
- Szintetikus légfrissítők
- Teflon (konyhai felszerelésben)
- Mammográfiai vizsgálat
- WiFi sugárzás
- Mikrohullámú sütő
- Növényvédő szerek

Ezeket az információkat az orvosok általában figyelmen kívül hagyják, arra vannak képezve, hogy a tünetek "kezelésére" drága gyógyszert ajánljanak, ami sok mellékhatás okozója.

LA Events:

Project Camelot interjúja: Jane Burgermeister